[Talk-at] Nicht geschlossene Polygone korrigieren und fehlende Straßen hinzufügen

TomTom OSM OSM at tomtom.com
Thu Feb 10 17:44:22 UTC 2022

Hello everyone,

I will continue in English, but include an automated German translation below for those who prefer it. I have a basic knowledge of German, so I did some post-editing.

First of all, thank you all for taking the time to carefully look into the challenges and share your feedback. We appreciate it, as we want to make sure that our edits in OSM are of high quality and of use to the community. That is why we will take the time to carefully review your comments, and triple-check your findings with our data. We will come back to you with a response to your questions at the beginning of next week.

One comment I can however already address is the following:

> Oh dear, some of these have already been crippled by Maproulette. Marjan wrote they were planning to start in a couple of weeks, but they already started.
> Someone able to create a list of these changesets and auto-revert them?

I can assure you that we have not made any edits yet. After announcing a project, we always wait at least two weeks before starting our editing activities, as per the Organised Editing guidelines. All the changes made by TomTom can be recognized by the hashtag #tomtom or #tt, as documented on our wiki page (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Organised_Editing/Activities/TomTom, where you can also find a full list of the users on our team). The MapRoulette challenges are open to all users however.

Marjan

---

post-edited German translation from DeepL Translate - www.DeepL.com/Translator (free version):

Hallo zusammen,

ich werde auf Englisch weitergehen, aber eine automatische deutsche Übersetzung einfügen, für diejenigen, die es bevorzugen. Da ich über Grundkenntnisse der deutschen Sprache verfüge, habe ich die Übersetzung einigermaßen nachbearbeitet.

Zunächst vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, sich die Challenges genau anzusehen und uns Ihr Feedback mitzuteilen. Wir wissen das sehr zu schätzen, denn wir wollen sicherstellen, dass unsere Bearbeitungen in OSM von hoher Qualität und für die Gemeinschaft von Nutzen sind. Aus diesem Grund werden wir uns die Zeit nehmen, Ihre Bemerkungen sorgfältig durchzulesen und Ihre Erkenntnisse mit unseren Daten abzugleichen. Wir werden Ihnen Anfang nächster Woche eine Antwort auf Ihre Fragen geben.

Auf die folgende Bemerkung kann ich aber schon jetzt eingehen:

> [...]
> Someone able to create a list of these changesets and auto-revert them?

Ich kann Ihnen versichern, dass wir noch keine Bearbeitungen gemacht haben. Nach der Ankündigung eines Projekts warten wir immer mindestens zwei Wochen, bevor wir mit unseren Bearbeitungen beginnen, wie es in den Richtlinien zur Organisierten Bearbeitung vorgesehen ist. Alle von TomTom vorgenommenen Änderungen sind an dem Hashtag #tomtom oder #tt zu erkennen, wie dokumentiert auf unserer Wikiseite (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Organised_Editing/Activities/TomTom, wo Sie auch eine vollständige Liste der Nutzer unseres Teams finden). Die MapRoulette-Challenges sind jedoch für alle OSM-Nutzer offen.

Marjan